Társadalombiztosítási modul

A Társadalombiztosítási nyilvántartó rendszer

1. A rendszer a társadalombiztosítási ellátások számfejtését, nyilvántartását önálló rendszerként alapértelmezésben adja: teljes körű TB ellátás számfejtést és nyilvántartást végez több fajta jogviszonyra (akár egy dolgozó esetén is). A rendszer az ellátásokra vonatkozó jogosultságok elbírálására is képes:
– táppénz, TGYS, GYÁP, ÜB, (GYED), GYES, anyasági támogatás, betegszabadság, teljes körű csp./iskoláztatási támogatás elbírálás,
– adatmegállapító lap, számfejtési egyéni lap, tasakszerű megjelenítés, kifizetési jegyzék, csp./gyes kifizetési jegyzék, csp./gyes pénztárnapló,
– rendszeres és időszakos statisztikai adatszolgáltatások, kívánság szerinti gyors elemzések beépíthetősége,
– segédnyilvántartások: gyerekadatok, akár személyre szóló naptárak, előző jogviszonyok, hiányzások,
– gyors áttekintések több évre visszamenőleg, formanyomtatványok (sablonok),
– gyors, automatikus adatkarbantartások (adatmegállapító lap, csp./iskoláztatási támogatás), rugalmas jogszabálykövetés paramétertáblák alkalmazásával,

2. Működtethető önállóan és elsődlegesen a SZÁMORG BÉR-SZJA és MUNKAÜGYI rendszereihez, de esetlegesen más dBASE típusú adatbázisokon alapuló bér-munkaügyi rendszerhez illeszthetően is.

3. On-line adatkommunikáció a bér-munkaügyi rendszerrel: egy-gépes, hálózati (NOVELL, Windows és SCO UNIX) és független egy-gépes környezetekben is megvalósítható IBM PC kompatibilis számítógépeken.
INPUT OLDALRÓL: a személyi és bérgazdálkodási azonosítók, alapadatok átvétele,
OUTPUT OLDALRÓL: a számfejtési adatok fájl szintű átadása a bérrendszernek.

4. A rendszer modulárisan épül fel: az alapfeladaton túli szolgáltatások opcionálisak (választhatók), az alap később bármikor bővíthető.

5. A rendszer adattartalom-hűen nyomtatásban adja a jelenleg kézzel vezetett nyilvántartások zömét. Ezen túl, sokfajta információs tablóval segíti az ügyintézői munkát és az elemzéseket.

6. A gépi feldolgozás figyelembe veszi a kézi feldolgozás során alkalmazott folyamatok megszokott logikai sorrendjét.

7. A rendszer a legtöbb paraméterét, a gyakran változó rendeletek gyors átvezethetősége érdekében, gyorsan és könnyen módosítható konfigurációs állományból veszi. A paramétereket bizonyos korlátok között a felhasználók is módosíthatják.

8. Épít a felhasználó szakmai ismeretére. A fejlesztés során abból indultunk ki, hogy a felhasználó a programot elsősorban nem a társadalombiztosítási ügyintézés megtanulására használja, hanem hatékony segítséget kíván e szerteágazó ügyviteli feladat ellátásához. Így a program a legtöbb esetben nem törekszik a felhasználó szigorú korlátozására, hanem ajánlásokat tesz, és lehetőséget biztosít megjegyzések tárolására is. Az adatellenőrzésekkel biztonságosabbá teszi a feldolgozást, de messzemenően felhasználóbarát; a szükségesnél nagyobb mértékben nem köti meg a FELHASZNÁLÓ SZAKEMBER kezét.

9. A rendszer támogatja a TB ellátások számfejtésén és nyilvántartásán túlmutató felhasználás lehetőségeit. A hiányzási, az előző jogviszonyok és a naptár adattár kialakítása, használata a kapcsolódó BÉR-MUNKAÜGYI társrendszerek igényeit, céljait is kielégítheti. Az elemző tevékenységek szabadsági foka is elég nagy ahhoz, hogy vezetői információs kívánságokat is kielégíthessen. Nagyobb időszakok modern elemzését könnyítik a controlling elemzések.

10. A rendszert egy opcionális elemző modul egészíti ki. Ez egy általános lekérdező rendszer, amely adhock kérdések gyors megválaszolását hivatott elősegíteni a rendszer folytonos kiegészítgetése nélkül.

11. A felhasználói környezetet teszi komfortossá és takarékossá az a lehetőség, hogy program-szintről irányítható a listák nyomtatóra vagy ideiglenes file-ba történő küldése, valamint ezek további kezelése (áttekintése, nyomtatása, törlése). Ugyancsak program-szintről indul a felhasználó által is definiálható beépített szövegszerkesztő. E két modul gyakorlott alkalmazása fölöslegessé teheti „külön papírgyár felállítását házon belül”, ami gyakran velejárója a számítógépes rendszerek használatának.

12. A programrendszer IBM PC kompatibilis számítógépeken DOS-NOVELL, Windows, SCO UNIX operációs rendszerekben, futtatható.

13. A TB alrendszerben az adatok védelméről a következő főbb vonásokban gondoskodunk.

  • 1. Hálózatban a felhasználók azonosítási folyamaton keresztül juthatnak a munkaterületükre (user név és jelszó). Csoportos és egyedi jogok szabályozásával korlátozzuk a könyvtárak és fájlok egyedi használatát
  • 2. A TB alrendszerbe ugyancsak azonosításon keresztül, egy terminál azonosító és egy felhasználói jelszó megadása után lehet belépni.
  • 3. Az adatbázis-kezelő rendszerben az egyes user-ek munkafázisaitól függően, szoftveresen szabályozzuk a konkurens fájl és rekordhozzáférést.
  • 4. Az alrendszerben az adathozzáférés szempontjából kétféle felhasználói jelszó van: egy általános ügyintézői jelszó, és a főnöki jelszó. Az utóbbi szükséges a rendszer működését alapvetően befolyásoló beállításokhoz és hosszabb időszak eredményeinek átszervezéséhez, átértékeléséhez.
  • 5. A felhasználói jelszó és a napi dátum minden munkavégzésnél rögzül a módosított rekordokban.
  • 6. Az adatok helyességét, konzekvensségét a programok ellenőrzik a megfelelő munkafázisokban. A következmények elbírálása után az ellenőrzés eredménye figyelmeztetés vagy tiltás lehet.
  • 7. A rendszerben beépített hibakezelő rutin működik. A hibák jellegétől függően a rendszer vagy automatikusan megoldja a felmerülő problémát, vagy tájékoztatja a felhasználót a hiba elháríthatóságáról, vagy a hiba jellegére vonatkozó üzenet után automatikusan kilép és újra indul a program. Kilépéskor eltárolja a hibainformációkat.
  • 8. A rendellenes program megszakadások okozta adminisztrációs adatsérülések elkerülésére szünetmentes áramforrásokat ajánlunk, illetve beállítható gyakoriságú vagy automatikus részadminisztrálásokat végez a rendszer.
  • 9. Az adatsérülések helyrehozhatósága érdekében többfajta mentési módszert ajánlunk (különböző gyakoriságú, kritikus munkafázisokhoz tartozó és különböző technikai megoldású mentéseket).

Kérjen ingyenes konzultációt!